Wyprawa do Lizbony

W dniach 14-19 listopada 2021 r. uczniowie oddziałów mistrzostwa sportowego w piłce nożnej - 1LMC, 2LMC, 3LMC, 3PMC w sile niemalże 30 zawodników przebywali na wycieczce w Lizbonie.

Wylot miał miejsce z wrocławskiego lotniska bezpośrednio do stolicy Portugalii, gdzie busami transportowaliśmy się do miejsca zakwaterowania w miejscowości Amora. Sam pobyt, gdzie pogoda oscylowała w granicach 22-24 stopni podzielony był na część sportową i turystyczną. Codziennie odbywaliśmy treningi ze szkoleniowcami Sportingu CP i SL Benfica. Było to duże doświadczenie i zdobywanie nowych umiejętności.  Rozegralismy mecze kontrolne z lizbońskimi zespołami, a także zwiedzaliśmy położone na wzgórzach bardzo piękne i ciekawe miasto.

W czasie codziennych wycieczek zobaczyliśmy pomnik Chrystusa Króla,  Cabo da Roca czyli Przylądek Roca - to najdalej wysunięty na zachód punkt kontynentalnej Europy, lizbońską starówkę, najstarszą dzielnicę miasta-Belem, gdzie serwowane są przepyszne ciastka (Pastéis de nata), pomnik Zdobywców, a przede wszystkim stadion Estádio da Luz i muzeum klubu SL Benfica. W latach 60-tych jednym z czołowych postaci w zespole był legendarny Eusebio, a klub jest zdobywcą wielu krajowych i międzynarodowych trofeów oraz jednym z najpopularniejszych sportowych organizacji na świecie. Nie zabrakło również czasu, by pobiegać za piłką po szerokiej plaży i zanurzyć się w oceanie Atlantyckim.

Niestety, czas biegł tak szybko, że nawet się nie zorientowaliśmy kiedy się spakowaliśmy i przyjechaliśmy na lotnisko, by udać się w drogę powrotną do Polski. Tym razem lądowanie odbyło się w berlińskim porcie lotniczym, skąd udaliśmy się  autokarem klasy VIP bezpośrednio do Wrocławia. Podsumowując, wyjazd okazał się przysłowiowym strzałem w 10-tkę, pełnym wrażeń, gdzie chłopcy mogli trenować, zobaczyć jedna z najlepszych szkół piłkarskich w Europie  i poznać ciekawych ludzi, poszerzyć swą wiedzę i horyzonty o ciekawe miejsca.

Dziękujemy Dyrekcji Szkoły, za możliwość wyjazdu, za wsparcie i pomoc w organizacji tak cennego, przede wszystkim pod względem szkoleniowym, wyjazdu naszych uczniów i nas trenerów!